Dr.Farid Gul

I believe that the universal order was created in a way that naturally rewards all those who align their intentions and actions with its underlying principles and laws. The true challenge is for each of us to understand the universal order and commit our lives in their totality to its timeless and eternal principles and laws. Justice, fairness, respect, honesty, humbleness, compassion and integrity are but to name a few.
The life mission of the SAS is to revive and live the eternal and timeless divine paradigm. The rewards attained by living such a life as an individual and as an organization will definitely and with no doubt puzzle, astonish and dazzle all those who align their lives with the continuously changing world of political, economic, social or cultural forces instead.
As a member of the SAS family, you are now an integral part of the legacy we intend to leave on earth as an organization. I would like to invite you to a unique organization, a whole paradigm organization, where we treat you as a whole.
Your Body: To be treated kindly with full respect and dignity.
Your Mind: To learn, to grow and develop your mind and to be used creatively.
Your Soul: To leave a legacy through the SAS by serving human needs in principled ways.
With your assistance we can add a chapter in the history of medicine and the art of healing by developing, implementing and practicing our new vision in healthcare and leave a legacy that will be remembered for generations to come.

Welcome to the SAS family.
Dr.Farid Gul
Chairman of the Board of Directors .

about_small_2

about_small_1

ذكراه على مر الأجيال.

إنني أؤمن بأن الله سبحانه وتعالى خلق الكون بطريقة تكافئ بصورة طبيعية وتلقائية كل الذين يلتزمون في نواياهم وأعمالهم بالمبادئ والقوانين التي تشكل أساس النظام الكوني الرباني. وأن التحدي الحقيقي يكمن في قدرة كل واحد منا على فهم هذا النظام الكوني وتكريس حياتنا بشموليتها لمبادئه وقوانينه الثابتة الأبدية. وما الإتقان والعدل والإنصاف والمساواة والاحترام والأمانة والصدق والتواضع والرحمة والاستقامة سوى أمثلة معدودة على هذه المبادئ.

إن رسالة المركز الطبي الدولي تتمثل في السعي لإعادة إحياء مبادئ النظام العالمي الرباني الأزلي وجعلها منهج حياة منشأة صحية، مع اليقين في أن تطبيق هذه المبادئ سيكون له نتائج في حياتنا كأفراد وجماعات ومنظمات تذهل أولئك الذين يعيشون حياتهم ضمن عالم القوى السياسية أو الاقتصادية أو الاجتماعية أو الثقافية التي لا تنفك تتغير وتتبدَّل بذلك معها مبادئ كل من يعيشون من أجلها ومن أجل المصالح الدنيوية.

وكونكم عضواً في أسرة المركز الطبي الدولي فأنتم الآن جزء لا يتجزأ من هذا التراث. إننا نعتزم أن نعيش في هذه الحياة الدنيا كمؤسسة، وها نحن ندعوكم إلى هذه المؤسسة النموذجية الفريدة التي تسعى لتقديم الخدمة الطبية الشمولية لكم:

جسداً
لتقديركم واحترامكم ومكافأتكم على جهودكم الطيبة.
وعقلاً
لتعليم وتنمية وتطوير العقل ولتحرير قدراتكم الخلاقة المبدعة.
وروحاً
لتخليد هذا النموذج الرباني في شفاء الإنسان.
ويحدونا الأمل في أن تنضموا إلى المركز شفاء السلطان الطبي لنعمل معاً على إحياء هذا النموذج الرباني في علاج الإنسان للإنسان. ونضيف فصلاً جديداً في تاريخ علم الطب وفن الشفاء من خلال تطوير وتطبيق وممارسة رؤيتنا الجديدة للرعاية الصحية، وترك إرثٍ تبقى ذكراه على مر الأجيال.
أهلاً بكم في المركز شفاء السلطان الطبي ..